Lasteaed
Hiiumaa Vabakooli lasteaed alustas tegevust 6. septembril 2021a. Liitrühmas on kuni 16 last vanuses 3-7 eluaastat. Erandkorras võetakse kolleegiumi otsusega vastu ka lapsi, kes saavad jooksva õppeaasta jooksul kolmeaastaseks.
Lähtume oma töös waldorfpedagoogikast ning koolieelse lasteasutuse riiklikust õppekavast. Väärtustame vaba mängu ja liikumist, peame oluliseks erinevate valdkondade lõimimist, aktiivõppemeetodeid ning õpetamist läbi mängu. Usume, et sotsiaalsete ja emotsionaalsete oskuste arendamine eelkoolieelses eas paneb aluse akadeemiliste oskuste arengule koolieas.
Õppe- ja kasvatustegevuse üldeesmärk waldorflasteaias on luua alus lapse terviklikule arengule, toetades tema loomulikku õpihuvi ja aidates kaasa tema individuaalsele arengule nii, et tal täiskasvanuna oleks võimalus saada vabaks, iseseisvaks ja terviklikuks inimeseks.
Keskkond
Loome toetava, rahuliku ja turvalise kindla rütmiga keskkonna, kus on aega rahulikult tegutseda.
Mäng
Arendadame lapse mänguoskust ning anname talle aega ja ruumi vabaks mänguks, kuna selle kaudu arenevad kujutlusvõime, tahe ja sotsiaalsed oskused. Läbi mängu kujunevad lapsel õpitegevuse eeldused: süvenemisoskus, soov innustunult tegutseda, mõtlemise liikuvus ja enesekindlus.
Liikumine
Loome lapsele igakülgsed võimalused vabaks ja spontaanseks füüsiliseks liikumiseks, sest kogu lasteaialapse areng on seotud kehaga. Ka igasugune õppimine toimub lapsel eelkõige kehast lähtuvalt. Motoorsel valmisolekul on suur tähtsus lapse eneseusalduse, sotsiaalsete võimete ja meelte arengus.
Individuaalsus
Lähtume lapse ealistest ja individuaalsetest oskustest ja vajadustest. Arvestame nendega õppetegevuse kavandamisel ja ruumi kujundamisel.
Rütm
Järgime kindlat nädala- ja päevakava. Pakume rahustavaid tegevusi mänguliste ja liikuvamate tegevuste vahele. Pöörame lastele individuaalselt tähelepanu, sest sageli on nende meeled muljetest ja ümbritsevast mürast ülekoormatud.
Loomulikkus
Loome loomuliku õpikeskkonna, mis võimaldab igapäevaste, praktiliste ja vajalike toimingute läbiviimist koos täiskasvanutega ja/või täiskasvanuid jäljendades nii toas kui õues, sest väikelapse põhiline õppimismeetod on jäljendamine.